Pisanje novog članka za svakog je blogera deo svojevrsne lične rutine i stila. Kao kod bilo čega ličnog i ovde su te razlike nebrojene. O pitanjima ličnog stila i ukusa najbolje je ne raspravljati, kao što stara izreka kaže.

Pisanje novog članka, deo ličnog stila i rutine.
Pisanje novog članka, deo ličnog stila i rutine, uz uvažavanje SEO preporuka.

Deo blogera neke od SEO preporuka ne poznaje a deo ih jednostavno odbija računajući na neke druge vrednosti vlastitog teksta. Ipak velika većina svesna značaja i važnosti SEO-a radi na ovaj ili sličan način. To je svakako preporuka za ljude koji žele početi svoj lični blog ili se profesionalno baviti pisanjem za web.

Pisanje novog članka – prirodan tok nastajanja

Tekst je još uvek, najvažniji sadržaj za SEO. Biće najvažniji sigurno i u nekoliko narednih godina. Naši posetioci, pogotovo mlađi, više preferiraju video i fotografije, ali bez dobrog teksta nema ni posete.

Ne postoji pravilo – redosled radnji je jednostavno posledica neke vrste stvaralačkog i zanatskog procesa, pa većina blogera, a gotovo i svi kopirajteri prate ovaj redosled.

  • Pisanje samog teksta (koncipiranje osnovog teksta)
  • Prilagođavaje teksta SEO standardima
  • Ilustracija teksta pratećim fotografijama, crtežima, video materijalima, citatima, grafikonima…
  • Prilagođavanje lakšem čitanju i „lakoći skeniranja“
  • kompletiranje izgleda svih elemenata stranice

Neki članci nastanu u hipu, u jednoj sesiji od par sati, gde se cela priča i završi. Ipak većina članaka nastaje lagano, sadejstvom brojnih procesa i radnji. Sve se odvija na neki način paralelno i u pozadini, duži vremenski period. Neke ideje, fotografije, beleške, podsetnici… krčkaju lagano u velikom loncu čekajući svoje vreme.

Za neke ličnije teme, potreban je jasan stav, osećaj mere, iskrenost i hrabrost. Za neke druge potrebno je mnogo istraživanja,“guglanja“i čitanja, provedenih testiranja, anketa… ponekad su potrebni pravi mali eksperimenti ili pručavanje brda relevantnog materijala.

Postoje naravno velike razlike i u pristupu pisanju (profesionalno ili hobi) kao i u tematici bloga. Motivacija i ciljevi pisanja tema su drugog teksta.