Осмишљавање сајта: намена, величина, функционалност

Осмишљавање сајта је процес којим ова прича почиње. Траје данима или годинама, од прве идеје до комплетне реализације. Заправо овај процес никада не престаје, само му се интензитет мало смањује или повећава …

Разлог је тај што добар сајт постане „жив организам“. Он се мења, расте, надограђује и прилагођава живећи неки свој „дигитални живот“.

Осмишљавање тог живота, стварање доброг окружења, нега…  као и „сакупљање плодова“ ваша је трајна брига.

осмишљавање сајта
Осмишљавање сајта од прве идеје до комплетне реализације, па онда и даље

Пре израде сајта треба да одговорите на пар једноставних питања:

  1. Ко сам ја?
  2. Шта је универзум и како је настао?
  3. Шта је смисао живота?
  4. Шта желим постићи овим сајтом?

Шалим се наравно. На неке од ових питања одговоре нећемо баш лако добити, а чекање би могло потрајати. Ипак, било би добро да знате бар „привремен и радни“ одговор на последње питање.

Могуће је наравно кренути у малу авантуру, изградњу новог веб-места без јасне идеје шта желите тиме постићи, поготову ако желите да истражујете, учите, пустите да вас пут води…

Овај начин има своје пуно оправдање, практичан је пут за стицање рутине и искуства. Свеједно да ли „оштрите своје перо“ или се бакћете техничким делом веба. Ово је као вођење временске прогнозе на малој телевизији, писање прилога за „пијачни барометар“…

идеје циљеви осмишљавање сајта

Већина ипак на уму има неке циљеве и  планове. Добро би било мало их освестити, вербализовати, себи и још понеком гласно изговорити. Још би било боље да их запишете као цртице-тезе, а најбоље је да направите мали елаборат који би био користан на више начина. О овом више на…

Осмишљавање сајта пословне намене

Ако је ваше веб место посвећено промоцији и унапређењу посла, бренда или вас лично, простор за импровизацију значајно се смањује.

У овом делу живота и пословања постоје јасна и поприлично крута правила. Нека правила су добри обичаји, друга прописи и закони…

Постоје уходани начини али и потреба за иновацијом, понекад и „револуционарно новим приступом“. Ово је већ део када је добро консултовати или ангажовати људе од струке, јер грешке могу бити скупе.

Пословање подразумева различите клијенте али и конкуренцију, која увек краичком ока прати шта радите, које су вам маркетиншке, развојне, продајне… и какве већ имате стратегије. Тако да је ваш веб сајт највидљивији и репрезентативан део вашег пословања. Све то, даје му све већу важност у времену пред нама. О свему овом добро је мислити већ у овој фази у којој је све још могућност и идеја.

Величина сајта и функционалност

Величина фирме није нужно у корелацији са величином веб сајта. Тако нека фирма може бити велика по: броју радника, промету који остварује, производњи, вредности на берзи… а имати одличан – мали веб сајт. Са друге стране фирма са неколико запослених може ангажовати велике веб ресурсе и базирати свој комплетан посао на вебу.

Функционалност, односно количина и сложеност задатака које веб сајт треба да обави, у директној је вези са избором технолигије и величином потребних ресурса. Ти ресурси имају наравно своју цену, а захтевају и познавање технологије коју користите.

То у пракси значи, да на пример светски позната адвокатска канцеларија може имати одличан веб сајт са 4-5 једноставних ХТМЛ страна, а мала веб продавница хиљаде артикала, неколико начина плаћања, попусте за „чланове“ односно регистроване кориснике, акције, промоције…

„Минималну функционалност“ имају сајтови са само информативном функцијом. Њихова је улога да нам представе своје власнике: Ко су они, чиме се баве, где се налазе, за шта се залажу… и на крају да оставе неки канал за комуникацију. То је обично адресе, телефони али све чешће и друштвене мреже…

Имати лепо осмишљен и добро направљен сајт са основном функционалношћу, много је боље него почети чардак „Ни на небу ни на земљи“ који никада неће бити завршен или функционалан. Слична ствар са кућама, део је менталитета у неким нашим крајевима.

Scroll to Top