СЕО Пример текста, као што му име каже, показује како треба изгледати добар, за претраживаче оптимизован текст.
Постоје правила и препоруке која су позната и јавна. Постоји и део „алгоритма оцењивања“ који претраживачи чувају као пословну тајну. Зашто је то баш тако постављено, и како заправо ради, мало је сложеније од домета једног оваквог текста.
Ова тема веома је присутна на вебу и ако се планирате бавити неком од интернет-професија свакако заслужује да јој посветите озбиљну пажњу. Време и труд који уложите у стицање овог знања и искуства, вишеструко се исплате.
Наравно за озбиљно мајсторство, овде говоримо, не о сатима, него о годинама. Ипак, чак и основно разумевање и примена једноставних савета, може поприлично и тренутно помоћи.
Ако вам читање наставка овог текста, постане и по мало напорно, издржите зарад корисног искуства. Каквог, видећете на самом примеру, као и у чланку који стиже као опис и оцена овог.
Оптимизација за претраживаче: основе
Претраживачи у већој или мањој мери омогућавају људима лако проналажење садржаја који су им потребни. Све док то раде добро људи их неће мењати другим. Ако би у том проналажењу садржаја постали мање успешни (више „смећа“, лоших предлога, реклама…) пре или касније били би замењени конкурентским производом.
Та „РЕЛЕВАНТНОСТ резултата“ неопходна је претраживачима да би унапредили и задржали сопствену релевантност, а тиме и кориснике и оглашиваче. Ово је разлог за истинску заинтересованост тих интернет дивова чак и за наше мале доприносе вебу.
Интернет је преплављен гомилама различитог, често не баш квалтетног садржаја. Претраживачи се заиста труде одвојити жито од кукоља. Наша СЕО помаже им у томе.
Ми тражимо од Google-a и осталих претраживача, да наш чланак: прегледају, оцене и уврсте међу вредне и препоручене. Ако може на прву страницу претраге или још боље на прво место, за одредјену тему, производ, услугу, реч…
Наравно у великој конкуренцији, за овакав резултат могу бити потребне и године труда и вредног рада. Код неких других тема или речи ово може бити и знатно лакше, али то је већ питање за „напредни СЕО“, односно избор кључних речи.
СЕО Пример текста – кључне су речи (фраза), око којих се гради одређена структура
Односно остатак овог текста , анализира се у односу баш на те речи. Ако су оне заиста тема чланка, и ако је њихова заступљеност и употреба, смислена, онда су чланак, аутор и сајт РЕЛЕВАНТНИ. Односно сајт се може препоручити читаоцима, корисницима претраживача.
Значај кључних речи, њихов избор и број, тема су безбројних расправа међу „познаваоцима“ ове области. Тај ниво теоретске стручности тренутно занемарујемо у корист, праксе, проверене и веома ефикасне.
У делу који следи настављамо причу описом одличног алата који смо користили при писању овог текста. Овај чланак: „СЕО Пример текста“ написан је и оцењен коришћењем одличног и бесплатног YОАST SEO Plugin-a.
Шта је у овом тексту урађено добро? Шта би могло, па и морало бити и боље? О томе читајте у следећем тексту.