SEO Primer teksta, kao što mu ime kaže, pokazuje kako treba izgledati dobar, za pretraživače optimizovan tekst.
Postoje pravila i preporuke koja su poznata i javna. Postoji i deo „algoritma ocenjivanja“ koji pretraživači čuvaju kao poslovnu tajnu. Zašto je to baš tako postavljeno, i kako zapravo radi, malo je složenije od dometa jednog ovakvog teksta.

SEO Primer teksta
Ova tema veoma je prisutna na vebu i ako se planirate baviti nekom od internet-profesija svakako zaslužuje da joj posvetite ozbiljnu pažnju. Vreme i trud koji uložite u sticanje ovog znanja i iskustva, višestruko se isplate.
Naravno za ozbiljno majstorstvo, ovde govorimo, ne o satima, nego o godinama. Ipak, čak i osnovno razumevanje i primena jednostavnih saveta, može poprilično i trenutno pomoći.
Ako vam čitanje nastavka ovog teksta, postane i po malo naporno, izdržite zarad korisnog iskustva. Kakvog, videćete na samom primeru, kao i u članku koji stiže kao opis i ocena ovog.
Optimizacija za pretraživače: osnove
Pretraživači u većoj ili manjoj meri omogućavaju ljudima lako pronalaženje sadržaja koji su im potrebni. Sve dok to rade dobro ljudi ih neće menjati drugim. Ako bi u tom pronalaženju sadržaja postali manje uspešni (više „smeća“, loših predloga, reklama…) pre ili kasnije bili bi zamenjeni konkurentskim proizvodom.
Ta „RELEVANTNOST rezultata“ neophodna je pretraživačima da bi unapredili i zadržali sopstvenu relevantnost, a time i korisnike i oglašivače. Ovo je razlog za istinsku zainteresovanost tih internet divova čak i za naše male doprinose vebu.
Internet je preplavljen gomilama različitog, često ne baš kvaltetnog sadržaja. Pretraživači se zaista trude odvojiti žito od kukolja. Naša SEO pomaže im u tome.
Mi tražimo od Google-a i ostalih pretraživača, da naš članak: pregledaju, ocene i uvrste među vredne i preporučene. Ako može na prvu stranicu pretrage ili još bolje na prvo mesto, za odredjenu temu, proizvod, uslugu, reč…
Naravno u velikoj konkurenciji, za ovakav rezultat mogu biti potrebne i godine truda i vrednog rada. Kod nekih drugih tema ili reči ovo može biti i znatno lakše, ali to je već pitanje za „napredni SEO“, odnosno izbor ključnih reči.
SEO Primer teksta – ključne su reči (fraza), oko kojih se gradi određena struktura
Odnosno ostatak ovog teksta , analizira se u odnosu baš na te reči. Ako su one zaista tema članka, i ako je njihova zastupljenost i upotreba, smislena, onda su članak, autor i sajt RELEVANTNI. Odnosno sajt se može preporučiti čitaocima, korisnicima pretraživača.
Značaj ključnih reči, njihov izbor i broj, tema su bezbrojnih rasprava među „poznavaocima“ ove oblasti. Taj nivo teoretske stručnosti trenutno zanemarujemo u korist, prakse, proverene i veoma efikasne.
U delu koji sledi nastavljamo priču opisom odličnog alata koji smo koristili pri pisanju ovog teksta. Ovaj članak: „SEO Primer teksta“ napisan je i ocenjen korišćenjem odličnog i besplatnog YOAST SEO Plugin-a.
Šta je u ovom tekstu urađeno dobro? Šta bi moglo, pa i moralo biti i bolje? O tome čitajte u sledećem tekstu.