SEO (search engine optimizacion) se pomene pre ili kasnije u svakom razgovoru o izradi veb sajta.

SEO Kaobojagi al’ radi ko pravo
Ako je u pitanju izrada prvog veb sajta za novog klijenta, to je obično pojam koji „dokusuri“ sposobnosti normalnog čoveka da sluša i prati „ove programere“ koje ništa ne razume.
Tada obično, po prvi put, poželi da pobegne „glavom bez obzira“.
Ako je u pitanju iskusniji klijent ili kolega, ova tema je odlično polje za „merenje“ raznih stvari i prepucavanje, pametovanje i nadmudrivanje. Obično bez mogućnosti valjanog sudije. Jer veliki deo SEO pravila je tajan i promenljiv, a vreme do proverljivih i merljivih rezultata, relativno dugo.
Kao i kod pecaroša, dužina ribe kod SEO majstora, često zavisi samo od veštine i ubedljivosti predstavljanja. Naravno neke su stvari veoma vidljive, ali koje su zaista važne i kada postanu vidljive…?
SEO Optimizacija za pretraživače
Tema koja je sa dobrim razlogom, toliko prisutna, u svakoj malo široj priči o vebu.
Taj razlog veoma je jednostavan : „Ako ovaj deo ne uradimo dobro, našeg sajta kao da nema na vebu.“
Posetioci našeg sajta, u jednom procentu, naši su prijatelji, poznanici, „stare mušterije“ i oni će nas potražiti i naći, bez obzira na pretraživače. Jedan deo posetilaca naći će nas preko socijalnih mreža, lične preporuke ili linkova na nekim drugim mestima, ali…

Kao na pustom ostrvu i vaš najbolji tekst može ostati izolovan i dalek
Najveći broj posetilaca, dolazi direktno sa pretraživača, Google-a pre svih. Ako naš sajt nije u rezultatima pretrage, za nama važne, usluge, proizvode, pojmove, reči… i to na dobrim mestima (prva ili druga(!?!) strana), poseta našem sajtu, biće samo slučajna.
Zamislite vrhunski restoran, bez gostiju, ili prodavnicu u koju mušterije i ne ulaze… Ista stvar je i sa veb mestom bez posetilaca.
Sad kada razumemo, zašto je to toliko važno, ostaje nam još samo jedna „sitnica“. Kako to postići? Šta raditi? Na koji način, i kojim redosledom?
Koje su tehnike dobre i dozvoljene, koje efikasne ali i rizične?

Negde između, veliki je sivi deo. Mnogo nijansi sive
Za šta možemo biti kažnjeni od pretraživača, odnosno dobiti lošu reputaciju?
Šta bi se dopalo pretraživačima ali ne i našim posetiocima? Kako naći balans, potrebe da se prilagodite ponekad različitim zahtevima, pretraživača, korisnika i vlastitih stavova, stila i ukusa?