SEO (search engine optimizacion) се помене пре или касније у сваком разговору о изради веб сајта.
Ако је у питању израда првог веб сајта за новог клијента, то је обично појам који „докусури“ способности нормалног човека да слуша и прати „ове програмере“ које ништа не разуме.
Тада обично, по први пут, пожели да побегне „главом без обзира“.
Ако је у питању искуснији клијент или колега, ова тема је одлично поље за „мерење“ разних ствари и препуцавање, паметовање и надмудривање. Обично без могућности ваљаног судије. Jер велики део SEO правила је тајан i променљив, а време до проверљивих и мерљивих резултата, релативно дуго.
Као и код пецароша, дужина рибе код SEO мајстора, често зависи само од вештине и убедљивости представљања. Наравно неке су ствари веома видљиве, али које су заиста важне i када постану видљиве…?
SEO Оптимизација за претраживаче
Tема која је са добрим разлогом, толико присутна, у свакој мало широј причи o вебу.
Тај разлог веома је једноставан : „Ако овај део не урадимо добро, нашег сајта као да нема на вебу.“
Посетиоци нашег сајта, у једном проценту, наши су пријатељи, познаници, „старе муштерије“ и они ће нас потражити и наћи, без обзира на претраживаче. Један део посетилаца наћи ће нас преко социјалних мрежа, личне препоруке или линкова на неким другим местима, али…
Највећи број посетилаца, долази директно са претраживача, Google-а пре свих. Ако наш сајт није у резултатима претраге, за нама важне, услуге, производе, појмове, речи… и то на добрим местима (прва или друга(!?!) страна), посета нашем сајту, биће само случајна.
Замислите врхунски ресторан, без гостију, или продавницу у коју муштерије и не улазе… Иста ствар је и са веб местом без посетилаца.
Сад када разумемо, зашто је то толико важно, остаје нам још само једна „ситница“. Како то постићи? Шта радити? На који начин, и којим редоследом?
Које су технике добре и дозвољене, које ефикасне али и ризичне?
За шта можемо бити кажњени од претраживача, односно добити лошу репутацију?
Шта би се допало претраживачима али не и нашим посетиоцима? Како наћи баланс, потребе да се прилагодите понекад различитим захтевима, претраживача, корисника и властитих ставова, стила и укуса?