Напуштени сајтови – наше комшије на вебу.
Велики број сајтова, после релативно кратког периода бива напуштен. Веома слична прича као са љубимцима, биљкама у саксији, везама, пословима…
Са поприличним (нереалним) очекивањима а без свести о томе шта заиста значи: „имати пса“ или „ИМАТИ САЈТ“, неки људи крећу у обећану „светлу будућност на вебу“.
За нереална очекивања најзаслужнији су наши сјајни маркетари, који за скроман износ и кратко време могу направити један такав „успешан сајт“.

Заведени сликом и сугестивном причом многи кажу судбоносно „ДА, ЖЕЛИМ САЈТ“.
И добију га ускоро, само он се мало разликује од очекиваног…

Почетак сајта у стварности
Убрзо, неки људи једноставно одустану, када схвате да су обавезе озбиљније а бенефити мањи од „рекламираних“. Уз то често и „на дугом штапу“.
Један део се осети превареним и „неће више никад“, неки други верују и даље у „рецепт маркетара“ али траже где су погрешили, шта су превидели. Они ће пробати опет, и проћи ће опет исто…
Напуштени сајтови и нови почетак
Трећи су „платили школу“ и спремни су за исправан приступ…
Моја идеја је допрети до тих људи, сада већ реалнијих у очекивањима, посвећенијих и решених да сада ураде ствари како треба. То је основна намера ових текстова и мој пут до жељене циљне групе.
Једна од последица претходних искустава је да ти клијенти сада већ разликују људе који „лепо причају“ или „продају причу“од људи који заиста и раде потребно и реално употребљиво.
У „стварном животу “ мали проценат сајтова направи заиста вредан резултат. Један солидан проценат испуни сасвим лепо своју сврху. Ипак највећи број остане само (не)успешан покушај. Из ових последњих паметан власник- градитељ извуче искуства и идеје за промене, редизајн, нове пројекте…
Упорни и тврдоглави ураде то исто само касније.
А најинтересантнији су заправо четврти, од старта претврди за утицаје било каквих предобрих „маркетиншких прича“. Они су група којој и сам желим припадати и људи са којима желим сарађивати.
Са обе ноге на земљи, на вебу виде прилику и простор за раст свог посла или за испробати неку идеју. Имају део потребних ресурса (знање,новац…) и свест да прилика постоји али тек треба доказати да је идеја добра…
Реалан основ за посао једнако је важан као и добра идеја. Тек ако постоји обоје, долази и прилика да се уз пуно труда, знања, новца, стрпљења и среће дође до резултата.
Напуштени сајтови таворе-вегетирају до истека „свог времена“ односно плаћеног домена или хостинга… До тада, нити их ко посећује нити одржава… Неретко буду мета за постављање злонамерног софтвера или сличне радње…