Napušteni sajtovi – naše komšije na vebu.
Veliki broj sajtova, posle relativno kratkog perioda biva napušten. Veoma slična priča kao sa ljubimcima, biljkama u saksiji, vezama, poslovima…
Sa popriličnim (nerealnim) očekivanjima a bez svesti o tome šta zaista znači: „imati psa“ ili „IMATI SAJT“, neki ljudi kreću u obećanu „svetlu budućnost na vebu“.
Za nerealna očekivanja najzaslužniji su naši sjajni marketari, koji za skroman iznos i kratko vreme mogu napraviti jedan takav „uspešan sajt“.

Zavedeni slikom i sugestivnom pričom mnogi kažu sudbonosno „DA, ŽELIM SAJT“.
I dobiju ga uskoro, samo on se malo razlikuje od očekivanog…

Početak sajta u stvarnosti
Ubrzo, neki ljudi jednostavno odustanu, kada shvate da su obaveze ozbiljnije a benefiti manji od „reklamiranih“. Uz to često i „na dugom štapu“.
Jedan deo se oseti prevarenim i „neće više nikad“, neki drugi veruju i dalje u „recept marketara“ ali traže gde su pogrešili, šta su prevideli. Oni će probati opet, i proći će opet isto…
Napušteni sajtovi i novi početak
Treći su „platili školu“ i spremni su za ispravan pristup…
Moja ideja je dopreti do tih ljudi, sada već realnijih u očekivanjima, posvećenijih i rešenih da sada urade stvari kako treba. To je osnovna namera ovih tekstova i moj put do željene ciljne grupe.
Jedna od posledica prethodnih iskustava je da ti klijenti sada već razlikuju ljude koji „lepo pričaju“ ili „prodaju priču“od ljudi koji zaista i rade potrebno i realno upotrebljivo.
U „stvarnom životu “ mali procenat sajtova napravi zaista vredan rezultat. Jedan solidan procenat ispuni sasvim lepo svoju svrhu. Ipak najveći broj ostane samo (ne)uspešan pokušaj. Iz ovih poslednjih pametan vlasnik- graditelj izvuče iskustva i ideje za promene, redizajn, nove projekte…
Uporni i tvrdoglavi urade to isto samo kasnije.
A najinteresantniji su zapravo četvrti, od starta pretvrdi za uticaje bilo kakvih predobrih „marketinških priča“. Oni su grupa kojoj i sam želim pripadati i ljudi sa kojima želim sarađivati.
Sa obe noge na zemlji, na vebu vide priliku i prostor za rast svog posla ili za isprobati neku ideju. Imaju deo potrebnih resursa (znanje,novac…) i svest da prilika postoji ali tek treba dokazati da je ideja dobra…
Realan osnov za posao jednako je važan kao i dobra ideja. Tek ako postoji oboje, dolazi i prilika da se uz puno truda, znanja, novca, strpljenja i sreće dođe do rezultata.
Napušteni sajtovi tavore-vegetiraju do isteka „svog vremena“ odnosno plaćenog domena ili hostinga… Do tada, niti ih ko posećuje niti održava… Neretko budu meta za postavljanje zlonamernog softvera ili slične radnje…