Добар наслов и прва слика – пола посла око чланка

Наслов чланка на самој слици или поред ње, прво је, а често и једино што посетилац сајта види од нашег поста. Ако имамо добар наслов, па још „појачан“ пратећом илустрацијом (фотографија, карикатура, гиф…) шанса да наш текст буде прочитан или бар „скениран“ значајно расте.

Добар наслов и прва слика

Већина почетника сву своју пажњу усмери на текст, свакако веома важан – суштински део поста. Професионалци или они искуснији блогери дођу брзо до спознаје да је наслов и „придружена слика“ заправо услов да тај садржај уопште буде примећен и конзумиран. Они су заправо „истурени“ део нашег поста који се бори за пажњу међу небројеним текстовима на непрегледном вебу.

Само текстови са добрим ( јасан, интригантан, обећавајући…) насловом који је уз то „појачан“ добром илустрацијом добију истинску прилику. Текстови без њих значајно смањују шансе.

Поднаслов или одломак како га WP зове може дати значајан допринос овом утиску али о њему и начину употребе више у посебном чланку.

Како изгледа добар наслов?

Дужина наслова збуњује многе. Са једне стране срећемо веома дуге наслове са речима наизменично писаним великим и малим словима, болдованим и разнобојним…

Са друге стране препоруке за СЕО кажу да наслови требају бити до неког броја речи (7-8) или карактера (50-60-70) у зависности од алата и времена провере. Различити алати саветују различите ствари.

Рекао бих да ови други зарађују добар СЕО а да га они први троше КОНВЕРТУЈУЋИ ГА у неке друге циљеве.

Додатак који тренутно користим и препоручујем каже да је препорука за дужину наслова овог конкретног текста до 55 карактера .

Yoast додатак за СЕО – на овом чланку тако саветује

Кључна реч у наслову, најбоље на почетку учиниће да нас претраживачи добро индексирају и оцене и то је отприлике део који је важан машинама.

За допасти се људима, заинтригирати их и навести их да „кликну“ и погледају ваше дело (и врате се опет) потребно је још и „оно нешто„… Најближе речи су креативност, вредност, аутентичност, занимљивост, корисност…

До тих се квалитета долази временом и радом, па пишите и учите. Пишите о учењу и учите пишући…

Добар наслов се деси, а вероватноћа расте са бројем објављених чланака. Пишите…

Scroll to Top