Улога веб сајта није сасвим јасна већини наших предузетника. То је веома видљиво већ из брзог прегледа нашег дела веба, односно сајтова на нашем језику. Разлога за то је више, али озбиљну анализу оставићемо за неки други чланак.
Штета је што овај потенцијал није више искоришћен али је са друге стране прилика. Они који први крену да ефикасније користе могућности веба, могу заузети добре почетне позиције, стећи потребно искуство и направити озбиљну предност.
Већина успешних веб сајтова није направљена са идејом да зарађује директно и непосредно. Мада је и таквих велики број. Главни задатак сајта најчешће је подршка вашем пословању.
Блог је посебно важан јер је одлична прилика да за вас чују и неки људи, за које би сте као мало предузеће или појединац остали непознати.
Наравно ова прилика се може али и не мора користити, јер је могуће довести људе и другим начинима (СЕО, друштвене мреже, плаћено оглашавање, афилијет маркетинг…).
Улога веб сајта – један прстен да повеже све
Улога веб сајта слична је улози „прекрасног“ из Толкинове епопеје. Он је један који повезује све ваше веб ресурсе и њихову моћ.
Нешто као три прстена за највеће оглашиваче, пет прстена за велике претраживаче, седам прстена за друштвене мреже, дванаест за главне ДНС сервере……
Ваш сајт треба да спаји све токове:
- везе из резултата претраге са претраживача (Гоогле, Бинг…)
- наше налоге (аналитика, гугл конзола…) на претраживачима
- остале наше веб сајтове – пример мој други сајт: Фото за ВЕБ
- све наше налоге на друштвеним мрежама
- канале наше комуникације (телефоне , месинџер-е, зоом, чет ботове…)
- емаил и форме за пријаву на њузлетере.
- плаћене огласе који доводе посетиоце
- афилијет линкове до нашег сајта (продавнице)
- ПР текстове на другим сајтовима
- повратне линкове и линкове са разних адресара и директоријума
- наше наступе у медијима
- рецензије и препоруке наших корисника
- делове сајта за резервације, куповине…
- …
Sve ovo dostupno je svakom trenutku (24/7) sa svakog mesta gde postoji internet.
Моћ коју доноси повезивање концентрише се у средишту ваше веб презентације, ваш сајт је место ваше моћи. Наравно потребно је о томе понешто знати и уложити пуно труда да се та моћ искористи на добар начин.
Уложите труд, научите како користити моћ вашег сајта, вратиће вам се вишеструко!