Istraživanje mikro niše na temu iz naslova, podelićemo na: kratak uvodni deo i samu studiju slučaja.
Ovaj mali uvod nekako se sam nameće jer izraz i tema koju istražujemo nisu poznati van užih stručnih krugova, odnosno većini čitalaca.
Ako bi stvar sasvim pojednostavili, mogli bi reći. Ovo je tekst za onaj deo ljudi koji stvaraju i poslovno koriste veb sadržaje. Tekst je i za one koji to uče i žele raditi u budućnosti.

pexels-photo
Za najveći broj korisnika veb je samo mesto gde se konzumiraju sadržaji i koriste različiti servisi, usluge ili kupuju predmeti i obavljaju poslovi iz „realnog sveta“.
Jedan manji ali značajan deoljudi pored ovih standardnih, potrošačkih aktivnosti, na vebu u pravom smislu reči radi i privređuje. Sve je veći broj delatnosti koje su se delimično ili sasvim preselile na veb.
Neke profesije su na njemu nastale i samo tu i mogu postojati.
Digitalni marketing jedno je od tih zanimanja. Niša i mikroniša, izrazi su koje koriste u svom radu stručnjaci iz ove oblasti.
Marketari pokušavaju upoznati i što bolje razumeti korisnike, ne bi li im, predstavili, ponudili i na kraju prodali nešto. To može biti: roba, usluga, znanje ili konkretna informacija, ali i vrednosni stav, političko uverenje, životni stil…
Veb sajtovi su pored društvenih mreža, najčešći kanali kojima se ova aktivnost ostvaruje. Odnosno sami sajtovi su mesto za oglašavanje ili neki od sve brojnijih novih oblika marketinga.
Istraživanje mikro niše: studija konkretnog slučaja
Mali vinogradi i okućnice, mnogo su prisutniji u našem, realnom, materijalnom svetu, nego na našem „domaćem“ delu veba. To u osnovi znači da postoji ozbiljan prostor, a verovatno i potreba za tom vrstom sadržaja.
Ko je naša moguća, a ko ciljana publika? Kojih su godina, pola, intersovanja? Koje teme iz ove mikroniše bi ih „posebno zanimale“?
Kao i sa samim vinogradima, moguć je izbor komercijalne ili opcije „za svoju dušu“. Izbor je i ovde, u mom slučaju jasan.