Истраживање микро нише: Мали виногради и окућнице

Истраживање микро нише на тему из наслова, поделићемо на: кратак уводни део и саму студију случаја.

Овај мали увод некако се сам намеће јер израз и тема коју истражујемо нису познати ван ужих стручних кругова, односно већини читалаца.

Ако би ствар сасвим поједноставили, могли би рећи. Ово је текст за онај део људи који стварају и пословно користе веб садржаје. Текст је и за оне који то уче и желе радити у будућности.

Различити људи, на веб-у траже различите ствари. Неки желе забаву, други брзу комуникацију у реалном времену, трећи лако доступно знање, део за бицикл, рецепт за ручак, брз савет и решење…
Свако ту за себе проналази садржаје или активности које доносе „корист“.
истраживање микро нише
pexels-photo

За највећи број корисника веб је само место где се конзумирају садржаји и користе различити сервиси, услуге или купују предмети и обављају послови из „реалног света“.

Један мањи али значајан део људи поред ових стандардних, потрошачких активности, на вебу у правом смислу речи ради и привређује. Све је већи број делатности које су се делимично или сасвим преселиле на веб.

Неке професије су на њему настале и само ту и могу постојати.

Дигитални маркетинг једно је од тих занимања. Ниша и микрониша, изрази су које користе у свом раду стручњаци из ове области.

друштвене мреже
Веб и друштвене мреже као канал маркетинга

Маркетари покушавају упознати и што боље разумети кориснике, не би ли им, представили, понудили и на крају продали нешто. То може бити: роба, услуга, знање или конкретна информација, али и вредносни став, политичко уверење, животни стил…

Веб сајтови су поред друштвених мрежа, најчешћи канали којима се ова активност остварује. Односно сами сајтови су место за оглашавање или неки од све бројнијих нових облика маркетинга.

mali vinogradi
Мали виногради и окућнице

Истраживање микро нише: студија конкретног случаја

Мали виногради и окућнице, много су присутнији у нашем, реалном, материјалном свету, него на нашем „домаћем“ делу веба. То у основи значи да постоји озбиљан простор, а вероватно и потреба за том врстом садржаја.

Ко је наша могућа, а ко циљана публика? Којих су година, пола, интерсовања? Које теме из ове микронише би их „посебно занимале“?

Као и са самим виноградима, могућ је избор комерцијалне или опције „за своју душу“. Избор је и овде, у мом случају јасан.

Scroll to Top